poniedziałek, 28 marca 2016

Hallo, tu Ziemia!

Szukając wczoraj jednego z tekstów odkryłam na twardym dysku mój pierwszy projekt tomiku - sprzed dziesięciu lat. Zatytułowany "Progi", oznaczony jako "Bierezin 2006". Zawiera oczywiście wiersze - dużą część stanowią "Sonie", jest kilka z tych, które trafiły do "lewej strony", ale jest też trochę takich, które albo nie pasowały nigdzie, albo zdawały mi się z jakiegoś względu słabsze. Sporo czułostkowych (wiem, wiem, moja słabość). Więc dziś - jeden stary tekst, do którego mam ogromny sentyment i kilka nowych zdjęć.

Ziemia jest wspaniałym miejscem na miłość

Kiedy wychodzę z pracy i słyszę w końcu (w końcu!) jak rosną
te młode zielone, i zatrzymuję się zadziwiona koncertem szalonym,
rozdźwięczonym, wysyłanym rozpaczliwie w powietrze, jak prośbę,
by przestało dzielić
, to myślę, że Ziemia jest wspaniałym
miejscem na miłość
. Mimo wszelkich drżeń, takiego skomlącego
chodzenia na niskich łapach, jest! Wiem, że zapytasz, drwiąco
sięgając po moją przeszłość: na jakim przejściu czyta się to
od oddechu do palca
? Nie będę mówić. Powiedzenie niczego
jest najlepszą odpowiedzią. Gdybym próbowała wyrażać się
w okrągłych zdaniach, zawsze znalazłbyś przeciw. A co
rzekniesz, ty zabłąkany pomiędzy swoje/moje odcienie, na moje
nic?
 
Więc uwierz. Nie słowom, żarliwym czy lekkim frazom, szeptanym
w najcieplejszy zaułek skóry. Uwierz dwóm listkom rozświetlającym
się wiosną. I patrz, czy jesienią nie zgasną. Badaj dotykiem, miękkością
zarysu podbródka, tym lekkim oddechem blisko, blisko. Który dla
czarnych, wygiętych witek zakrywających zielone jest wichurą, potem
deszczem, burzą, huraganem. Wszystkim wreszcie. I kiedy nie zgasną
te rozświetlone, jeśli nie zgasną, przyjdź i zapewniaj mnie o cudzie
tego miejsca, o jasnych porankach wzdłuż, wszerz, wciąż po kolei.
Porankach przeciwnych zachodom, które się kocha kiedy jest smutno.







2 komentarze:

  1. Wiersz jest naprawdę wspaniały :) Nie wierzę, że nigdzie nie pasował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pasował, bo - prawdę mówiąc - nie jest najlepszy. Ale za to jaki czuły! ;)

      Usuń